Stavovi mladih iz Osječko-baranjske županije o navikama vezanim za upotrebu interneta
Većina mladih danas dobar dio svojega slobodnog vremena provodi na internetu. Suvremeni mediji i internet postaju sve pristupačniji, a njihova sveopća rasprostranjenost igra veliku ulogu u svakodnevnom životu mladih.
U svrhu istraživanja stavova mladih s područja Osječko-baranjske županije o njihovim navikama vezanim za upotrebu interneta, Dječji kreativni centar DOKKICA proveo je istraživanje putem internetskoga anketnoga upitnika. U razdoblju od srpnja do listopada 2022. godine u istraživanje je uključeno 79 mladih u dobi između 15 i 37 godina.
Odgovori na pitanja koja ispituju stavove mladih na području Osječko-baranjske županije o utjecaju interneta na korisnike i manipulaciju medijskim sadržajima ukazuju na nedostatak povjerenja u vjerodostojnost medijskih sadržaja zbog njihova potencijala za oblikovanje mišljenja o činjenicama, uslugama i proizvodima koje prezentiraju. Većina ispitanika vjeruje da su vijesti na medijskim portalima namjerno preuveličane radi povećanja broja posjeta (55,7 %). Velik broj ispitanika (22,8 %) potpuno se slaže s tvrdnjom da je internet u Hrvatskoj skup. S tvrdnjom da su ljudi na internetu iskreniji 26,6 % ispitanika niti se slaže niti ne slaže, a 38,0 % ispitanika ne može se ni složiti ni ne složiti s tvrdnjom da promidžbeni sadržaji utječu na njihovo mišljenje o pojedinome proizvodu ili usluzi. Ispitanici se slično izjašnjavaju odgovarajući na tvrdnju da su mediji u Hrvatskoj cenzurirani – 34,1 % ispitanika niti se slaže niti ne slaže s navedenom tvrdnjom. Kad je riječ o povjerenju ispitanika u istinitost informacija koje objavljuju influenceri, 30,4 % ispitanika nimalo se ne slaže ili ne slaže s tvrdnjom da su skloni vjerovati takvim informacijama.
Ispitavanje stavova mladih provedeno je u sklopu projekta UP.04.2.1.06.0047 Medijsko obrazovanje je važno.MOV, sufinanciranog sredstvima Europskog socijalnog fonda.