/** * Note: This file may contain artifacts of previous malicious infection. * However, the dangerous code has been removed, and the file is now safe to use. */ Mozak i emocije – treće u nizu predavanja za roditelje - DOKKICA

Mozak i emocije – treće u nizu predavanja za roditelje

Kad nam je cilj nešto promijeniti kod sebe ili druge osobe, vjerojatno je u pozadini te želje težnja za promjenom emocije, odnosno težnja prema dobrom osjećaju. Svi težimo osjećati se dobro i sretno i to je vrlo prirodno. Ponekad se zbog jake želje da se osjećamo bolje teže nosimo s onim što shvaćamo kao loše, odnosno često držimo fokus na tome kako bi trebalo biti umjesto na tome kako je sada i što bismo mogli učiniti s tim osjećajem sada. To se odnosi na sve aspekte našeg života, pa tako i na želje i namjere vezane za djecu i obitelj. Kad govorimo o odgoju, često se nađemo na pragu jedne te iste priče –  one o našim i djetetovim osjećajima.

Emocije nas pokreću, motiviraju, mijenjaju, razvijaju i pozadina su svakog ponašanja, komunikacije i odnosa. S obzirom na to da je život vrlo nepredvidiv te neke doživljaje i događaje ne možemo kontrolirati, važno je razviti vještine prepoznavanja i nošenja s vlastitim emocionalnim stanjima kako bismo se lakše nosili s takvim životnim situacijama. Kako emocije nastaju, što nam poručuju, kako ih propustiti, kontrolirati i nositi se s njima bile su neke od tema našeg predavanja.

Počevši od najranijih dana pa sve do adolescencije, na predavanju Mozak i emocije, održanom u sklopu programa Alternativni centar podrške za djecu i roditelje, upoznali smo se s emocionalnim razvojem djeteta te s ulogom mozga u procesuiranju, razumijevanju i razvijanju vještina kontrole emocija. Istražili smo što se događa u glavicama male djece kada je u pitanju emocionalno učenje te kako se to nastavlja razvijati ulaskom u pubertet. Spominjali smo kako iskoristiti nepoželjna ponašanja za emocionalno učenje te što je uopće razvojno prikladno, a što je u redu mijenjati. Govorili smo alatima potrebnim za podržavanje emocionalnog razvoja djeteta te o povezanosti tih alata s našim osobnim emocionalnim kapacitetima. Slijedeći filozofiju da je važno razumjeti sebe kako bismo bolje razumjeli drugoga, na kraju predavanja kratko smo se dotaknuli odraslih te smjernica kako prepoznati i razumjeti vlastite emocionalne potrebe kako bismo ih prepoznali i razumjeli kod djeteta.

pODIJELI...