Za osnovnoškolce...

Programi...

Razlog pokretanja programa

Suvremeni, užurbani način života sa sobom donosi i nove probleme, a jedan je od njih nepravilna prehrana djece i mladih. Roditelji su često zaokupljeni poslom, pa se ne stignu dovoljno posvetiti poučavanju svoje djece o prehrani koja osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala, bjelančevine i tekućine. Ipak, sve što unosimo u svoj organizam ono je što nas gradi i oblikuje te utječe na naše zdravlje. Iz toga je razloga pravilna prehrana jedan od važnih faktora za pravilan i nesmetan rast i razvoj djece. 

Svakim se danom sve više povećava broj različitih vrsta prehrambenih proizvoda koji atraktivnom ambalažom privlače potrošače, a pogotovo djecu, da ih kupe i konzumiraju. Isto tako, sve je više restorana brze hrane koji nude svoje proizvode po povoljnim cijenama, što uzrokuje rastući trend naručivanja hrane izvana. Domaća kuhinja postala je rijetkost, pa se često zaboravlja da je ona vrlo važna. Također, kuhanje kod djece razvija samopouzdanje i unapređuje njihove životne vještine. Zato je vrlo važno da od malih nogu djeca sudjeluju u pripremi domaćih i zdravih obroka. 

Važnost pravilne prehrane djece prepoznala je i Dokkica zbog čega je pokrenula odgojno-obrazovni program pod nazivom Kuharska školica, gdje će djeca s našom tetom Nenom, voditeljicom Kuharske školice, učiti kuhati zdrave, uravnotežene i ukusne obroke, usvajati osnove snalaženja u kuhinji i uz sve to ludo se zabaviti.  

 

Cilj programa

Cilj je programa Kuharska školica omogućiti djeci stjecanje znanja i vještina o zdravim prehrambenim navikama, snalaženju u kuhinji i pripremi zdravih obroka, vrtnom uzgoju voća i povrća te proizvodnji zdrave hrane. 

Voditeljica programa Nevenka Marijanović društvena je i svestrana kuharica koja uživa u pripremi različitih jela i slastica te u radu s djecom s kojom radi već dugi niz godina.

Pokretanje „Kuharske školice” omogućili su:  NEPI Croatia Management d.o.o. i Zagrebačka banka 

 

Članarina: 250 kuna 

 

Razlog pokretanja programa

Djeca od najranije dobi, radi njihova lakšeg shvaćanja, svoja iskustva preoblikuju u vlastiti izraz, tj. uprizoruje ga i dramatiziraju u tzv. simboličkoj igri. Ona predstavlja i temelj drame kao umjetnosti, ali važnije je to da njom dijete može projicirati svoje naklonosti u maštom oživljene i uosobljene predmete, čime utvrđuje svoje iskustvo i vježba svoje ponašanje.

 Interpretacija vlastita iskustva igrom predstavlja i temelj dramske pedagogije, odnosno dramskoga odgoja. Metodama dramskog  odgoja, kao iskustvenoga načina učenja, djecu se potiče na sudjelovanje u procesima oblikovanja osobnih, etičkih, kulturnih i društvenih vještina korisnih za razvoj i stjecanje znanja i kompetencija iznimno korisnih za život, kao što su inovativnost, istraživanje, kritičko mišljenje, poduzetnost, ali i obogaćuje njihovo cjelovito životno iskustvo. 

Dramske aktivnosti djeci pružaju sigurno okruženje za istraživanje i promišljanje problematičnih ili osjetljivih tema zbiljskoga života. Pomoću njih u sigurnom okruženju mogu preispitati različite dvojbe vezane za nepoželjne stereotipe i predrasude, rješavati različite dileme i sukobe te steći znanja, o sebi, drugima, međuljudskim odnosima, što uvelike doprinosi oblikovanju njihovih uvjerenja i svjetonazora, pa čak i razumijevanju stavova i uvjerenja drugih ljudi. Potrebu za dramskim odgojem prepoznala je i Dokkica, pa od ove godine nudi novi odgojno-obrazovni program – Dramski studio Dramoplov.  

Cilj programa

Cilj je Dramskoga studija Dramoplova poticanje polaznika na stvaralačko izražavanje, čime će razvijati vlastitu kreativnost i njezine sastavnice – inovativnost, istraživanje, kritičko mišljenje, poduzetnost, a aktivnim sudjelovanjem u oblicima i procesima dramskoga odgoja poticat će se i njihov osobni, etički, društveni i kulturni razvoj te obogaćivati cjelovito životno iskustvo.

 

Voditeljica Dramskog studija Dramopolov Ana Škaro magistra je primarnoga obrazovanja te u svom rodnom gradu Osijeku radi kao učiteljica razredne nastave. Hrvatski centar za dramski odgoj dodijelio joj je 2017. godine zvanje dramske pedagoginje, a 2021. završava Poslijediplomski specijalistički studij Dramske pedagogije u Zagrebu. Dugi niz godina vodi multimedijske i dramske radionice na Međunarodnoj koloniji mladih u Ernestinovu i na osječkom Međunarodnom kulturnom projektu za djecu i mlade Zemlja bez granica. Osim sudjelovanja na brojnim simpozijima, konferencijama i stručnim skupovima, provodi dramskopedagoške radionice i kulturne projekte za djecu i odrasle u suradnji s mnogim lokalnim udrugama. Od 2019. članica je predsjedništva Hrvatskog centra za dramski odgoj te voditeljica dramskopedagoških radionica za darovite učenike u Centru izvrsnosti Osijek. 

Članarina: 200 kn

Razlog pokretanja programa

Kreativnost djece ključna je komponenta koja utječe na njihovo zdravlje te njihovu sreću i motivaciju. Likovno stvaralaštvo predstavlja važan dio čovjekova života tijekom povijesti, a bavljenje likovnošću oduvijek je imalo pozitivan učinak na ljude. Crtanjem i slikanjem od ranoga djetinjstva djeca razvijaju finu motoriku, koordinaciju oko – ruka, prostornu percepciju, kreativno, ali i kritičko razmišljanje, samostalni i timski rad i još mnogo toga. 

Crtanjem i slikanjem djeca organiziraju sadržaje na papiru i svladavaju prostorne odnose, što kasnije pozitivno utječe i na razvoj njihovih grafomotoričkih i govorno-jezičnih vještina. Također, primjenom različitih likovnih tehnika, djeca razvijaju svoju maštu, što im pomaže da kasnije lakše vizualiziraju nastavne sadržaje te ih lakše uče i pamte. 

Likovni je jezik važan i u digitalnom svijetu jer pomoću njega lakše vizualno predočavamo ideje na računalu, a većom integracijom sadržaja vizualnih umjetnosti u svakodnevni raspored svojoj djeci možemo pomoći da lakše svladaju čak i sadržaje iz matematike. Važnost likovnog odgoja prepoznala je i Dokkica koja nudi odgojno-obrazovni program Dječja likovna akademija.  

 

Cilj programa

Cilj je programa Dječja likovna akademija usvajanje osnovnih likovnih tehnika i primjena stečenog znanja na umjetnički rad, upoznavanje polaznika s radom najpoznatijih suvremenih umjetnika i njihovo kulturno uzdizanje praktičnim radom, razvoj opažaja, vizualne komunikacije, kreativnosti, mašte, kritičkog mišljenja, radnih navika, kao i poticanje na razvoj vlastitih kreativnih i umjetničkih ideja.

Voditeljica programa Ana Marguš akademska je prvostupnica Akademije za umjetnost i kulturu na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku, animatorica, asistentica i voditeljica ljetnog kreativnog kampa u Dječjem kreativnom centru Dokkica.

Razlog pokretanja programa

Izlaganje djece glazbi pomaže razvoju njihova mozga, ali i razvija njihove društvene, emocionalne, motoričke i komunikacijske vještine. Ukulele, havajsko glazbalo koje je ujedno vrsta male gitare, idealan je izbor za prvi glazbeni instrument. Lagan je i malen, ali vrlo muzikalan, stoga je idealan za one koji nemaju mnogo prostora u svojemu stanu ili mnogo putuju, a ipak žele svirati. 

S obzirom na to da se tijekom formalnog obrazovanja prednost daje slušanju klavirskih minijatura, a djeca rijetko dobivaju priliku sama svirati instrumente koji nisu udaraljke, često njihov talent za sviranje, odnosno izražavanje glazbom ostaje neprepoznat dosta dugo. Upravo zato, među mnogim glazbenim programima za osnovnoškolce koje ima u ponudi, Dokkica nudi i odgojno-obrazovni program Sviraj ukulele

 

Cilj programa

Cilj je programa Sviraj ukulele polaznike upoznati s instrumentom, osnovnim tehnikama sviranja, notnim zapisom i ritmičkim primjerima. Program uključuje polaznike u grupno sviranje i iskustvo sviranja u bendu. Nastava se održava individualno i grupno, a polaznici imaju priliku tijekom školske godine nastupati na raznim događanjima i prigodnim produkcijama u organizaciji Dokkice.

 

Voditelj programa Stjepan Vrečko s gitarom se druži više od 30 godina, a s ukuleleom nešto kraće. Svirao je na brojnim promocijama knjiga, različitim kulturnim manifestacijama i izložbama. Najveći dio radnog vijeka proveo je na poslovima povezanim s glazbom: od radiopostaja, preko glazbenog portala do prevođenja i uređivanja knjiga glazbene tematike. Koautor je Pop Up kviz karata i Enciklopedije hrvatskog milenijskog rocka.

Razlog pokretanja programa

Mnoga su znanstvena istraživanja potvrdila da učenje sviranja nekoga glazbala donosi mnoge koristi. Sviranje aktivira mozak te time osnažuje kognitivne vještine, kao i sposobnost apstraktnog mišljenje te poboljšava pamćenje, koncentraciju, strpljenje i disciplinu. Budući da je za sviranje gitare potrebna koordinacija pokreta i dodira, zatim sluha i vida, mozak konstantno uvježbava načine učinkovitog procesuiranja različitih informacija. 

Također, sviranjem gitare vježba se i strpljenje, kojega nam nerijetko nedostaje uslijed današnjega ubrzanog načina života s kojim svakodnevno moramo biti u skladu. Za usvajanje osnovnih tehnika sviranja potrebno je vrijeme, no trud se dakako isplati. Kad čovjek napokon uspije odsvirati melodiju koju je dugo uvježbavao, osjeća se zadovoljno i ponosno, čime se razvija i njegovo samopouzdanje. Osim navedenog, sviranje gitare utječe na razvoj kreativnosti i zadovoljstvo. Upravo zato Dokkica nudi odgojno-obrazovni program Sviraj gitaru.

 

Cilj programa

Cilj je programa Sviraj gitaru polaznike upoznati s instrumentom, osnovnim tehnikama sviranja, notnim zapisom i ritmičkim primjerima. Program uključuje polaznike u grupno sviranje, kao i iskustvo sviranja u bendu. Nastava se održava individualno i grupno, a polaznici imaju priliku tijekom školske godine nastupati na raznim događanjima i prigodnim produkcijama u organizaciji Dokkice.

 

Voditelj programa Stjepan Vrečko s gitarom se druži više od 30 godina, a s ukuleleom nešto kraće. Svirao je na brojnim promocijama knjiga, različitim kulturnim manifestacijama i izložbama. Najveći dio radnog vijeka proveo je na poslovima povezanim s glazbom: od radiopostaja, preko glazbenog portala do prevođenja i uređivanja knjiga glazbene tematike. Koautor je Pop Up kviz karata i Enciklopedije hrvatskog milenijskog rocka.

Ispunite prijavnicu!